Veelal worden Notices en Notifications widget door elkaar gehaald. Zo kan je met de een belangrijke meldingen naar je medewerkers sturen en de ander gaat over taken. In deze blog leg ik precies uit wat het verschil is tussen beiden. Daarnaast duiken we natuurlijk ook even in op wat de widget nu precies kan doen!
Notices Widget
De Notices Widget is een widget bedoeld om belangrijke meldingen te sturen. Deze widget wordt vaak al aangeleverd bij het aankopen van de Synigo Pulse Workspace. Natuurlijk kan je de widget ook zelf (opnieuw) aanmaken bij het onderdeel 'Widgets' in het CMS van de Workspace.
Voor het onderdeel Notices heb je een onderdeel nodig vanuit het 'Content' gedeelte van het CMS. Hier kan je een onderdeel toevoegen welke 'Urgent Notifices Collection' heet. Hier plaats je alle belangrijke berichtgeving voor medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan veranderende openingstijden tijdens feestdagen, brandoefeningen, onderhoud aan het pand, etc. Alles waarvan je alle of juist een deel van de medewerkers op de hoogte wilt stellen.
Notifications Widget
De Notifications Widget is bedoeld voor de gebruikers. Aan deze widget hoef je, naast het aanmaken ervan, nog maar weinig te doen. Het gaat hier om allerlei taken die speciaal voor de eindgebruiker bedoeld zijn. Denk hierbij aan taken die vanuit Outlook binnenkomen, To Do en Planner. Daarnaast kan je hier ook het aantal ongelezen e-mails inzetten, Topdesk meldingen en AFAS.
Let op dat je ook bij de Notifications Widget bij het onderdeel Content iets moet aanmaken. Dit is namelijk 'Notificaties'. Hier kan je alles toevoegen aan onderwerpen wat je wilt. Zoals eerder aangegeven kan je hiermee ook een connectie maken met AFAS en Topdesk.
Meer weten?
Bekijk de pagina voor Synigo Pulse hier. Benieuwd naar wat deze website nog meer aan informatie heeft? Ga dan naar de home page www.onlinetechtips.nl.